Fika

Klockan närmar sig kvart i fyra och det är dags för Kaffepaus med stort K. Förr var det en ångestladdad stund på dagen då man oftas föll för frestelsen och åt något sött. Gärna kakor eller bullar, ibland tog man en smörgås och kände sig jättenyttig - självklart var det lättmargarin och lättost på mackan... Efteråt hade man ofta dåligt samvete för de där kakorna man stoppat i sig och när jag sedan slutade för dagen vid sex så var jag så sötsugen att jag ofta åt en stor godispåse på bussen när jag åkte hem...Och samvetet var uselt.

MEN.. nu är det andra bullar (inga alls), nu är det brieost inrullad i skinka som gäller. Detta avnjuts med en stor mugg kaffe med grädde i och gott samvete :)

Vad "fikar" du?

S.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Grovhackade nötter som jag rör ner i smält

70-80% choklad & låter stelna i kylen på smörpapper ;)

Ska testa me mintchoklad (70%) nästa gång tänkte ja.

2010-09-28 @ 20:28:15
URL: http://liljablomman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0