Nalleskinka?

Upptäckte en ny produkt i charkdisken på Konsum igår; Nalleskinka. Vanlig kokad, pressad skinka som de tryckt (eller nåt) ett nallehuvud på! Så osmakligt! Skinkan i sig är rätt otäck annars med alla tillsatser och nu har de tillsatt färgämnet E120* också. Big NO NO.

S.

* E120 är (visserligen ett naturligt färgämne men även opium och marijana är ju naturligt...) extrakt från torkade honor av kochenillsköldlusen. Kan ge allergiska reaktioner som tex kliande ögon och nässelutslag. Barn med ADHD kan få förvärrade problem av att få i sig detta. Blä.

**Jag är ingen expert jag är bara väldigt intresserad av vad jag (och andra) stoppar i sig och jag gillar att vara vaken konsument :)

Fram för VANLIG skinka.


Kommentarer
Postat av: Alantilda

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2011-02-06 @ 15:47:39
URL: http://alantilda.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0