Framtiden

Sorry för dålig uppdatering men helgen har gått i ett och nu är det måndag igen! Kanelbullens dag dessutom - inga bullar för mig dock :) Men vad gott det luktar från cafeér och bagerier... mmmm.

Helgen spenderades på kalas hos min farbror där det bjöds på smörgåstårta och prinsesstårta. Själv tog jag en bit smörgåstårta och åt "pålägget". Som tur är så är min familj vana vid mina "påhitt" nu och höjde inte särskilt på ögonbrynen. Prinsesstårtan hoppade jag över och åt istället mina chokladkakor med hackade valnötter. Sedan hade jag även komponerat ihop kakor på smör, jordnötssmör, kokos och ägg. Toppade med lite smält choklad - kanongoda och helt godkända av övriga släkten också!

Lördagskvällen hade jag och L myskväll eftersom pappa i familjen befann sig på lite grabbiga festligheter i grannhuset. När L somnat och jag hade tröttnat på "skiten" på TV så satte jag mig och skrev jobbansökningar i massor, jag tappade helt räkningen men det blev bortåt 10 stycken + några intresseanmälningar hos div. företag. Jag sökte även en kvällskurs på Universitetet - Hälsofrämjande arbete, coaching och friskvård 7,5hp, en kvällskurs som verkar intressant och kanske en liten förberedelse ifall jag kommer in på Hälsa- och Wellnessprogrammet nästa höst. Det gäller att hitta på något att göra, arbetslös bävar jag inför att bli... Men kommer man från Värmland så ôrdner dä sej allti.

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0