Pepparkakor på alla sätt

Första Advent och snöväder! Det känns ganska mysigt förutom att jag jobbar då.. Men vi hann med att tända första ljuset imorse iaf.

Igår julpyntade och bakade vi, jag och L. Ni som är ordentliga kan ju blunda nu för...jag köpte färdig deg!! Jag kände att jag inte hade någon ork eller lust att fixa en egen och vi skulle ju bara baka för bakandets skull, vi äter ju inte pepparkakor alls i stort sett.

Sedan var det meningen att jag skulle baka safransrutor a la LCHF men jag glömde att köpa saffran(!) Dock så köpte jag pepparkakskryddor så jag hade i det i smeten istället. Mjuk pepparkaka a la LCHF blev det istället - myckt gott! Det var första gången jag använde Sukrin och det gick bra MEN det blir en liten eftersmak av metall tyvärr. Men det känns kul att ha ett LCHF-alternativ till advents och luciafikat i år :)

Ska se om jag hinner lägga ut recept senare!

S.


Kommentarer
Postat av: Heléne

Ibland får man kika mellan fingrarna ;-)



Har du recept på pepparkaksmuffins eller är det från någon receptbok?



Jag tycker också Sukrin kan ge en kall, metallig smak. Vad jag har förstått av andra blir det så när Sukrin överdoseras. I många fall kan man ta betydligt mindre mängd.



/Heléne

2010-11-29 @ 09:56:49
URL: http://www.helenesbaksida.blogspot.com
Postat av: Heléne

Jag misstänkte att du bakat ur bakkokboken men ides inte att ta ett span själv ;-)



Jag har hört många som tycker att hon tar väldigt mycket Sukrin i de recepten. En del halverar mängden och sötman får man ändå. De gånger jag bakat ur boken har jag reagerat på att det är mycket Sukrin men aldrig slagits av tanken att minska. Blir att testa nästa gång :-)

2010-11-29 @ 14:28:34
URL: http://www.helenesbaksida.blogspot.com
Postat av: Tesan

Trevligt att du hittade till mig! Det är nyligen som jag börjat lägga ut recept och bilder på det jag lagar enligt lchf men mera kommer!

2010-12-02 @ 12:08:44
URL: http://tesansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0