Bananas

Jag och L har precis varit och handlat. Bäst att passa på när lönen ramlat in på kontot (det lilla som fanns kvar efter gårdagens utekväll vill säga). Jag kände att jag behövde lite nya maträtter så jag gick bananas i grönsaksdisken och köpte bla en Zuccini... Nu måste jag googla fram vad i all världen jag ska göra med den. Blev även färsk blomkål och broccoli,färsk vitkål, avocado och lite olika salladssorter. Snacka om färgglad och fin kundvagn :)

Gårdagen spenderades med att skotta grus i grusgången eftersom åkeriet var här med ett lass. Snacka om ont i händer och armar idag. Tog det för ett skönt träningspass i solen (som tro det eller ej tittade fram en sväng). Dagen avslutades med skönt uteserveringshäng med underbara vänner/arbetskamrater och en sväng till alltid lika trevliga Koriander.


Tre veckor kvar av semestern och jag tänker njuta av varje sekund :)

S.


Kommentarer
Postat av: Heléne

Zuccini brukar jag göra falsk potatissallad med. Jag testade även att göra lasagne på den och den är god att bara steka till med paprika och lök (eller annat som finns hemma).

2010-07-25 @ 11:23:08
URL: http://www.helenesbaksida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0