Torghandel

Ondag betyder torghandel här utanför jobbet. Vilket är mysigt tycker jag. Roligt att gå runt och se färska fina grönsaker lite jordiga sådär. Det känns så äkta på något vis. Hade lätt kunnat köpa på mig en massa men jag kände att det fick räcka med lite zucchini och ett blomkålshuvud. Så nu ska det göras zucchinipasta och rostas blomkål...

Zucchinipasta är superlätt att göra och blir gott till köttfärssåsen. Hyvla remsor med osthyveln och sänk ner remsorna i kokande lättsaltat vatten i 5 sekunder. Häll av i durkslag och servera!

Rosta blomkål har jag aldrig gjort men enligt vad jag hört så ska den skivas och läggas på plåt tillsammans med vitlöksklyftor och olivolja. Riven parmesan ska tydligen vara gott till också. Låtersom ett gott tillbehör till fredagsbiffen ;)



                        

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0