Gömma potatis!?

Under helgen så var ju jag och L som jag skrivit tidigare hemma hos mor och far. Pappa har väldigt svårt för detta med LCHF och undrar när vi ska sluta med våra "tokerier" jag och min syster som också äter LCHF. I lördags kom diskussionen upp igen och då gällde det potatis. Pappa anser att man absolut inte kan leva utan potatis och menade att vi säkert "fuskar" och äter i smyg. Detta var lite kul tyckte jag eftersom jag ser mig själv framför mig som en smygalkoholist. Hur jag stoppar undan kokta potatisar i tvättstugan och smygäter när ingen ser. Gömmer bröd i strumplådan och smaskar i mig på natten... typ. Vilken syn! Hur M rotar igenom våra lådor för att hitta min undangömda pasta osv. Fniss.

Det tråkiga är ju att pappa som VERKLIGEN skulle behöva byta kost absolut inte kan tänka sig det. Han har en rejäl mage och äter mer och mer medicin för diabetes och äter blodförtunnande. Och han är väldigt förtjust i kakor och framförallt tårta. Men det är väl så, det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: K

Känner igen det där. Själv gömmer jag potatis överallt, under sängen, i barnens byrålådor, i källaren...you name it. Vem kan motstå potatis liksom?!



Hehe. :D

2010-08-24 @ 15:48:49
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: Heléne

Hahahaha :-) Skulle kunna nämna annat jag hellre smygäter isf men då lurar jag mig själv.



Ja, du. Lära gamla hundar sitta går inte. Min mamma skulle behöva må bra av att testa lchf för att inte tala om min moster som har diabetes, högt blodtryck, ledgångsreumatism, fibromyalgi och en hög andra sjukdomra. Hon unnar sig gärna ett bakverk eller två flera gånger om dagen för inte behöver man lägga om kosten när man har diabetes?! Skrev jag att hon var överviktig också? Nåja, min mamma menar att lchf kloggar igen kärlen och när jag svarar att fett inte gör det utan det är kolhydraterna som inflammerar och gör stopp börjar hon veva med händerna runt öronen likt en kossa viftar bort flugor med svansen. Hon nämnde Annika Dahlqvist som blev ifrågasatt och när både maken och jag sa att hon fick rätt blev mamma tyst men nä, mediciner är bättre. Alla läkare är inte bra som hon menar. De läkare som är bra är de som skriver ut en burk piller mot vardera krämpa. Oj vad jag klagar :-) Du kan ju tänka dig (eller du har ju motståndet själv) hur det låter vid lchf-diskussioner :-)



2010-08-24 @ 16:57:56
URL: http://www.helenesbaksida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0