Misstron mot LCHF

Blev inspirerad av Monique till ett litet inlägg om hur man kan bli bemött när man berättar om LCHF. Jag har inte riktigt haft samma tur som henne som verkar vara omgiven av underbara människor.

- Det där kan ju aldrig fungera..
- Ta en bulle/kaka/tårtbit, ett litet avsteg gör väl inget?
- Nähä, inga kakor men en massa grädde går bra?!
- Potatis som är så nyttigt!

Ja reaktionerna på LCHF är många och tyvärr kan folk vara ganska hårda och nedsättande i tonen. Men nu när de sett att det väl fungerar och att jag INTE vill ha eller saknar den där lilla kakan/tårtan whatever så har de lugnat sig lite. De flesta reaktionerna har kommit från äldre och ofta "rundlagda" personer som är så fettskrämda så de fortsätter med sina lightprodukter i tron om att de ska ge den där drömfiguren som reklamen påvisar. Det är ju mest synd om dem som vägrar inse att just LCHF kanske skulle hjälpa dem må mycket bättre.

Vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget egentligen.. Jag var väl lite förbannad när jag började skriva. Jag har ju faktiskt massor med stödjande människor i min närhet också <3

S.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Uhhh ... Känner så väl igen de där kommentarerna! Jag fick även höra:

*vill du dö av igenkloggade kärl?

*tänk på kolesterolet!

*äh, äta mindre och röra på sig är det enda som fungerar!



Att jag mådde bra, gick ner och fick ny energi brydde sig ingen om. Själva satt de som överjästa bullar och ojjade sig i soffan efter en kolhydratrik lunch/middag. Vem mådde bäst liksom?



Tack för din kommentar i min blogg! Snart är det över :-)



2010-04-07 @ 11:32:04
URL: http://www.helenesbaksida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0