Mellanmål

Såg att Filibabba tipsade om mellanmål i sin blogg och då tänkte jag göra detsamma fast i sann LCHF-anda då förstås. En dietiststuderande tar väl inte L-ordet i sin mun tänker jag ;)
Många av mellanmålen var baserade på frukt och det föreslogs även FUN LIGHT (denna dryck av ondo som innehåller Aspartam och Acesulfam K som är ca 200ggr sötare än socker och kan trigga sötsuget extremt). Men det är väl det man lär sig på dietistutbildningen, fettsnålt, kalorifritt och kolhydratrikt...

Mellanmål som jag kan tänka mig att äta :

♥ kokt ägg med lite majonäs

♥ blandade nötter och ett par bitar brie

♥ ost och skinkrullar med bregott

♥ keso med ett par hallon

♥ en mugg kaffe med vispgrädde

♥ skinka och Philadelfiaost

♥ Babybelostar

Sanningen är den att jag inte behöver speciellt mycket till mellanmål alls. Kaffe med grädde och ett par nötter räcker utmärkt. Det känns jätteskönt att inte behöva vara hungrig och trött på eftermiddagen när jag hör och ser hur andras blodsocker sjunker som stenar.

Snart är det dags för kaffe och brieost :)

                                   

S.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0