Söndag

Varför, varför sitter jag här när jag borde gå och lägga mig?? Jag börjar visserligen inte förrän 14.00 imorgon men det skulle ju vara skönt att få något gjort innan jobbet också :/

Igår bakade jag underbara muffins! Hittade receptet här och modifierade det lite. Hade i 4 msk kakao istället för blåbär. Eftersom jag inte hade riktigt så mycket mandelmjöl som det behövdes så blev det en blandning med rostat hasselnötsmjöl och mandelmjöl och det gav en mycket god nötsmak på muffinsarna. Vis av mina misstag så tog jag bara hälften så mycket sukrin som det var tänkt, ca 0,5 dl. Den där hiskeliga metallsmaken vill jag inte känna igen!!
Det blev 16 små muffins att njuta av, så nu är frysen full :)

* Tar mig själv i kragen och går och lägger mig, Godnatt!

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0