Söndag

Söndag igen.. tiden flyger fram eller vad man nu ska säga. Känner att jag uppdaterar dåligt men jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Gårdagen spenderades iallafall med min familj som kom på besök. L trivdes ypperligt med all uppmärksamhet och några fina presenter. En fyrhjuling i Duplo var verkligen helt rätt present till vår fyrhjulingsälskande pojke :)

Jag bjöd på äppelpaj med vispad grädde och t.o.m pappa åt och tyckte det var gott(!), han som är mest skeptisk till LCHF av alla jag känner...

Pajen gjorde jag såhär:

ca 2dl nötter/mandlar som jag hackade
ca 50 gram smält smör
ca 1 dl kokos
1 tsk vaniljpulver

Blandade ihop alltihop och strödde det över äppelskivor som jag toppat med kanel och lite vaniljpulver. In i ugnen i ca 20 min på 175 grader. Njut!

Jag vet att många tycker att frukt inte ska ätas inom LCHF men det är så sällan så jag tycker inte att några skivor gör något. Det är ju bland det bästa nu på hösten - att kunna gå ut i trädgården och plocka sig ett friskt, obesprutat äpple direkt från trädet :)

Lördagen avslutade med en löptur som gick hyfsat dock var det lite kallt, blåsigt och regnigt... Ibland önskar jag att jag hade ett löpband även om jag tycker det  är mycket härligare att springa ute.

Nu ska jag och L ta oss en liten promenad upp till fåren (vi har 4 st) som är på "vinterförvaring" hos svärisarna. I eftermiddag är det dags för Me&I träff - ska bli kul att se höstnyheterna och att träffa de andra mammorna :)

Trevlig söndag!

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0