Reward

Fick en utmaning av Sara häromdagen; jag ska lista mina TRE favoritförfattare och deras bästa böcker...
Svårt, svårt men mina val är;

På första plats.. Stieg Larsson, alla tre böckerna är kanonbra men den första, Luftslottet som sprängdes, är nog den bästa bok jag läst ever.


Andra valet blir nog..Gunilla Linn Persson med sin bok Eskil - riddaren av syrenbersån, en underbar liten bok om föräldrakärlek till ett barn som inte är som alla andra. Hur barn med Down syndrom inte var berättigade till sin familj utan skulle sättas på hem. Om ett föräldrapar som gick mot strömmen och tog hand om sin underbara son ändå. Jag älskade den boken!

Tredje valet blir svårt men kanske Elsa Beskow med Blomsterfesten i täppan, jag älskade den när jag var mindre, läste den om och om igen.

Bubblare på listan; Astrid Lindgren, Markus Zusak och Margit Sandemo (kanske ingen finlitteratur men Sagan om Isfolket är UNDERHÅLLNING).

Någon som känner sig manad att ta sig an en utmaning?

S.


Kommentarer
Postat av: Sara

Gaaah, hur kunde jag glömma Margit?? Sagan om Isfolket ÄGER!

2010-11-28 @ 13:53:50
URL: http://bokbonan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0