Att sova

Borde verkligen sova nu... Ska ju upp strax före sju. Men har inte lyckats varva ner än. Sambon jobbar natten så vi är ensamma jag och L. L sover i våran säng och jag måste gå dit och slumra lite jag med snart.

Helgen har gått fort som vanligt. Lördagen spenderades i stan med besök på Biltema, Bergvik och IKEA. Nödvändiga saker inhandlades såsom div. verktyg och oljor (mycket nödvändigt tydligen), skor (till sambon) och FÖRVARING till hallen. Jag älskar förvaring! Äntligen har vi en byrå till vantar, mössor, polos, halsdukar och div. annat som dräller i hallen. En klädhängare som ska sättas upp i L:s höjd blev det också. Tänk vad plats det ska bli i ordinarie kapphyllan (är det meningen).

Fars dag började med en tur till mamma o pappa eftersom sambon ändå sov och inte ville bli störd efter nattjobb. Där gav vi bort sedvanliga lotter och åt god mat (LCHF-vänlig t.o.m) och drack kaffe. Även min farmor och farbror dök upp :)
Jag passade på att smita iväg en tur till nya Kvantum - jag älskar den affären, nytt, fräscht och billigt. Bra extrapriser och stort sortiment. Något som jag tyvärr inte är bortskämd med hemma.

Kom hem vid fyra fullastade med mat, blöjor och div. "presenter" (ägg, lingonsylt och grisdelar), mamma o pappa har höns så det blir alltid ett par kartonger med hem - perfekt. Och idag hade pappa fått en halv gris så han skickade med lite delar såsom fläsk, kotletter och grytkött. Kände mig som en riktig bondmora när jag stod i köket och styckade kött :)

Hoppas ni haft en trevlig söndag och helg. Godnatt!

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0