Utläst

Nu har jag läst ut "Kärnfrisk familj" av Ninka Bernadette Mauritson och hennes man Morten Mauritson. Åhhh, säger jag bara, min nya bibel ;)
Så mycket intressant om kost och dess påverkan på vår kropp, jag blir helt lyrisk. Visst, författarna drar allting till sin spets och man får väl ta vissa saker med en nypa salt kanske men det här har ju funkat för dem så det är klart att de vill berätta för alla andra också. Och kanske tjäna lite pengar på det ;)
Boken har lett till debatt i Danmark och det skulle vara kul om vi i Sverige också kunde få det. Nu vet jag att det finns massor med duktiga och kämpande människor här i Sverige också, särskilt av oss LCHF:are så debatt finns det ju, men lite mer skadar inte.

Känner att jag hamnar utanför ämnet nu...
Alltså en väl läsvärd bok, färgglad och inspirerande (jag vill genast köpa upp hela hälsokostaffären) men man får ju ta till sig det som passar sig själv och sin familj.
Vad som irriterade mig lite var att det fanns stavfel och att de i hela boken skrev mysli och inte müsli. Det ser ju inte klokt ut!! Mysli liksom...
I alla ordböcker jag tittade i så stavades det müsli men uttalas myssli.

S.

 
269:- i en Bokiabutik nära dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0