Mera mat

Hade ett litet matlådemaraton härhemma efter jobbet idag. Jag brukar göra som så att jag lagar mat varannan dag och då dubbelt så mycket. Då slipper jag stå varje kväll med matlagning och disk och allt annat tråkigt som det för med sig. Då får jag mycket mer tid över för familjen. Att be min sambo laga mat är INTE ett alternativ eftersom det då skulle bjudas köpeköttbullar och makaroner varje dag... Missförstå mig inte, jag tycker det är kul att laga mat men det tar sån tid, tid som oftast inte finns i vardagen. Idag blev det iaf:

Ugnsstekt lax med wokad vitkål till mig (bea till det)
Fläskfilegryta med paprika och ris (gjord på mellangrädde - alltså inget för mig)

Det tog inte alls lång tid eftersom laxen och riset skötte sig självt medan jag gjorde grytan. L fick också vara med och "baka" som han kallar det. Det var en supernöjd kille som stod med vispen och litermåttet i högsta hugg <3

Nu ska jag försöka mig på lite matte B, började igår och det är skitsvårt rent ut sagt. Men skam den som ger sig!

Godnatt

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0