Mellan två jobb

Idag var min första dag som arbetslös.. Vad gjorde jag då? Typ ingenting!
Lite viktiga saker gjorde jag på morgonen som att ringa AF och berätta att jag var arbetslös - här är inte AF öppet på måndagar så man måste ringa in och anmäla. Människan i luren var inte alltför vänlig utan deklarerade tydligt för mig att DET ÄR JÄTTEVIKTIGT att jag beger mig till AF imorgon och anmäler mig också!! annars är inte telefonsamtalet GILTLIGT!! .. Eh, ok, jag fattar...
Det ska bli en spännande dag detta då hon också berättade att det kommer vara JÄTTEMÅNGA där imorgon..? Vad ska jag göra åt det? Jag måste ju dit? Hjälp mig..
Har förberett det som går att förbereda på nätet så det känns bra iaf.

Efter detta samtal så var dagen fri och jag och L begav oss till centrum där typ allt var lunchstängt... Jag lär mig aldrig de där tiderna. Apoteket var öppet men där hade de  ingenting. Snart har vi väl inget Apotek heller tänker jag. Tråkigt att allt ska utarmas så - den nya läkemedelslagen har nog slagit hårt mot dem. Nu handlar man ju med allt från Ica och går ju bara dit när man ska har recept typ. Idag skulle jag visserligen ha barn omega-3 men det fanns inte att uppbringa, inte ens en barnvitamin så långt ögat nådde (inte långt eftersom det är ganska trångt)! Får bli ett besök i "storstan" snart ;)

Nu blir det natten!

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0