Min LCHF-müsli

Fick en förfrågan om min müsli av Jeantte så jag tänkte jag kunde skriva ut "mitt" recept. Man kan ju ta vad man har hemma men på ett ungefär blir det såhär:

♥ olika sorters nötter ca 1 dl av varje, jag brukar ta paranötter, valnötter, hasselnötter och mandel.
♥ 1 dl hela linfrön
♥ 1-2 dl kokos (ekologisk som innehåller mindre kolh.)
♥ 1 tsk vaniljpulver (det här)
♥ 1 dl solroskärnor
♥ 1 dl pumpakärnor
♥ 1 dl sesamfrön
♥ 0,5 dl kokosolja (eller rapsolja men jag tycker den ger smak)
♥ 1 dl vatten

Blanda ihop allting ordentligt och bred ut på en plåt, rosta i ca 15 min i 225 grader, rör om då och då.
Mycket god müsli som min sambo som är filfantast gärna äter mycket av. Jag äter lite ibland med TY och grädde och då känns det som om jag festar till det fast det är helt tillåtet :)

S.

 

Bild
Förvarar müslin i kylskåpet.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

lär inhandlas imorgon :)

Tack tack!

2010-09-17 @ 22:03:45
URL: http://liljablomman.blogspot.com/
Postat av: Sara

Så lite så :)

Har lämnat kommentarer i din blogg men de verkar inte synas? Eller så har det blivit något fel...

2010-09-17 @ 23:20:38
URL: http://lchfmedmera.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jaså?

Inget som synts nu iaf.

gick du "hela vägen" då?

Ibland kan folk tro dom kommenterat på

blogspot men inte fyllt i allt :)

Kanske nå sånt?

Sidan har iof krånglat några dagar nu.

2010-09-17 @ 23:54:54
URL: http://liljablomman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0