Tjat

Kan tänka mig att det blir lite ledsamt att läsa om mitt gnäll hela tiden men jag bara måste. Ringde till Vårdcentralen förut eftersom jag inte blir ett dugg bättre nästan tvärtom! Det är nog bara ett virus säger sköterskan i andra änden. Men jag har haft ont i halsen över en vecka - så kul är det inte. Bihålorna trycker och örat värker, finns det inget man kan göra!? Efter ett tag med lite mummel så fick jag iaf en tid 13.45 idag. Så kanske jag får ta ett halsprov. Min pappa har nyligen haft streptokocker (vart han nu fick det ifrån?) och jag vill bara veta så jag inte har det även om alla symptomen inte stämmer riktigt. Med tanke på kompetensen på vc här uppe så gäller det att tjata tyvärr. De har flera anmälningar på sig eftersom de struntat i symptom och bara skickat hem folk med lite alvedon. Nu senast var det tyvärr en person som gick bort pga deras "slarv" eller ovilja att se symptom som för andra var självklara :(

Jag vet att läkare och sjuksköterskor får stå ut med mycket och att det ska sparas hela tiden men man måste väl få förvänta sig rätt vård? Ska bli intressant att se hur det går i eftermiddag. Håll tummarna att jag blir frisk snart..

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0