Kakbak


Är detta världens tråkigaste dag eller...? Lucas är fortfarande lite småförkyld och mig har han också smittat vilket innebär att man inte kan umgås med någon eftersom ingen vill bli smittad. Känner mig inte så sugen heller faktiskt. Vill bara ligga i soffan men det vill ju absolut inte L :) Och tur är väl det kanske. Man mår ju bättre när man rör lite på sig. Vi har tagit en kort promenad i regnet och nu har vi bakat LCHF-kakor. Och ätit upp nästan allihop. En dag som denna kräver lite tröstätning. Jag har inget riktigt recept att bjuda på men på ett ungefär såhär:

1 ägg
25 gram smör
2 dl eko-kokos
1 tsk bakpulver
1 dl eko jordnötssmör
1 krm vaniljpulver
2 rutor mörk choklad

Låt smöret stå framme så det blir mjukt.
Blanda ihop alla ingredienser utom chokladen till en smet. Blir den för lös ha i mer kokos.
Forma till små kakor och in i ugnen på 200 grader i ca 10 min.
Smält chokladen och ringla över de färdiga kakorna.
Njut :)

Nu tror jag vi går ut en sväng till, kanske går och tittar på hästarna borta hos en av grannarna, hos fåren har vi ju redan varit.

S.

Kommentarer
Postat av: Johnnybenedicte

Hello! I was wondering if anyone could help me by giving me some arabic preyers so I can copy them out as I am making a torah for school! Please email me or reply on this Guestbook! Thank you! I love the website by the way!

2011-11-07 @ 08:41:47
URL: http://johnnybenedicte.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0