Går du på det?

Hel och halvfabrikat är utskällda och fördömda av många (iaf om man läser på FL;)) Ibland jag också tycka att det blir lite väl mycket färdigmat och jag skulle aldrig få för mig att köpa tex pulvermos, muffinspulver, våffelpulver det är ju superenkelt att göra själv och man slipper massor av konstigheter. Men jag skulle aldrig klara familjelivet utan exempelvis korv, köttbullar, blodpudding och bröd. Inte för min egen skull men för resten av familjens :)

Det är skrattretande ibland hur leverantörer och producenter slår knut på sig själva för att ge livsmedel namn som ska kännas tryggt, trevligt och nyttigt för oss konsumenter. Kan vi inte laga maten själva så ska det låta som om vi gjort det eller att någon annan husmor gjort det. Vad sägs om naturligt, hemlagat, lönneberga, mammas, mor karins, mormors osv.
För att inte tala om alla sockerfritt, utan socker, utan tillsatt socker, naturligt sockrat, utan sötningsmedel osv.
Sen har vi  delikatess, deli, klassiska osv.

Man blir ju helt snurrig i huvudet. Jag kollar innehållsförteckningen och är det mer än 5 E-nummer, dålig kötthalt, sötningsmedel och glutamater i så får det stå kvar i hyllan.


Blä

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0