Receptet med stor R

Lchf-kladdkaka:

100 gram mörk choklad (jag använde Anton Berghs 72% fairtrade-choklad)
100 gram osaltat smör
1 dl vispgrädde
2 ägg
1 msk kakao (använde Green&Black´s organic kakao)
1 st vaniljstång (hade ingen så jag tog vaniljpulver ca 2 krm istället)

Sätt ugnen på 200 grader
Smält smör och choklad ihop i en kastrull. Blanda ner grädden.
Vispa äggen pösiga och tillsätt chokladblandningen, rör om.
Häll i  kakao och vaniljpulver eller innehållet från vaniljstången.
Häll i en form (jag tog en springform som jag klätt med papper)
In i ugnen 6-8 min (jag tyckte den var väl kletig efter sex minuter som det stod i originalreceptet så jag lät den stå inne ett par minuter till.
Låt stå i kylen ett par timmar innan servering. Servera gärna med vispgrädde och hallon. Det tänker jag göra :)



Originalreceptet finns på Tastline.
Smaklig spis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0