Kvällen

Så blev det kvällen igen då. Sitter och degar i soffan med sonen och väntar på att sambon ska komma hem. Har laxfileér i ugnen och ägg på spisen. Det blir äggsmör till kvällsmat idag och lax till lunch imorgon.

Intressant dag på jobbet idag. En del roligt folk ute i farten. Fick höra imorse av en kund att han inte var psykiskt frisk, han sa detta flera ggr så att jag verkligen skulle förstå. Nästan lite otäckt faktiskt. Sedan fick jag vara god lyssnare åt en dam som inte läste längre men hade gjort det mycket förr. Detta upprepades också flera ggr i en lite mumlande ton. Så länge de inte är aggressiva så får man väl ta det. De vill mig nog inget ont, hoppas jag.

Började läsa "Vyssan lull" av Gerhardsen på vägen hem. Spännande! Precis min typ av bok det där. Jag är en sucker för polisdeckare.

Nu sover snart sonen här brevid så det är dags att förflytta honom till sängen (brukar inte göras utan protester).

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0