En förklaring

LCHF för mig är:

att äta så naturligt så möjligt med riktigt smör, fet creme fraiche osv.
INGA lightprodukter alltså.
Försöker välja mat med mindre än 5g kolhydrater per 100 gram, undantag görs för grönsaker och blåbär :)
Undvika onödiga tillsatser och E-nummer i maten jag köper och absolut inga smakförstärkare såsom E620-635!
Köper gärna ekologiska och närproducerade varor.

LCHF innebär inte som många tror att man bara äter kött, grädde och smör. Man äter bara mat med mindre andel kolhydrater än vad potatis, pasta och spannmålsprodukter innehåller. Grönsaker är ett ypperligt substitut för nämnda livsmedel. Till detta äter man naturligt fett- kanske en klick creme fraiche, en bra bea-sås eller ett gott kryddsmör.

Jag är inte på något sätt en rabiat mat-polis och jag tvingar ingen att äta som mig men jag berättar gärna om mitt sätt att äta för den som vill lyssna.

Kan ju tillägga att min sambo och son äter "vanlig" mat. Fast de får stå ut med mycket grönsaker,ekologisk mat och naturliga produkter :)
Men så har de har inga problem med varken magvärk eller övervikt heller.
 


Se hela bilden


                         

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0