Choklad

Choklad är en av mina laster fast nuförtiden så räcker det med en liten bit riktigt mörk choklad så blir jag nöjd. Annat var det förr när jag lätt och ledigt kunde vräka i mig en hel 200 grams chokladkaka på en kväll utan att må dåligt! Mestadelen av den var förmodligen socker och en massa annan skit...

Jag köper i stort sett alltid Anton Berghs rättvisemärkta choklad och att läsa det här gör mig så ledsen. Så om du har möjlighet, köp rättvisemärkt och kravmärkt choklad. Visst är den lite dyrare men man kan ju njuta desto mer :)

Ett gott tips till fredagskvällen (eller när man är riktigt sugen)
2-4 portioner skulle jag tro (beror på hur sugen man är)

Smält ner 2 rutor 86% choklad i vispgrädde, får ej kokas.
Ställ in chokladgrädden i kylskåpet tills den är kall och vispa sedan.
Nu har du jättegod chokladmousse som är helt godkänd som LCHF efterrätt.
Jag brukar äta den med lite hallon till.


Kommentarer
Postat av: Gardkathinka

I really enjoyed it. You have done a great job.

2010-12-16 @ 22:23:15
URL: http://gardkathinka.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0