I grytorna

Äntligen har jag placerat min rumpa i soffan och den ska där förbli ett tag tänkte jag. Det har varit fullt upp sen vi kom hem från dagis halv sju. L var jättetrött och somnade på köksmattan när jag lite snabbt skulle steka en omelett till honom... Stackarn, det är hårt att ligga på topp. Blev en snabb väckning, pyjamas, borsta tänder och en vällingflaska. Samvetet kryper på men jag har bestämt mig för att jag ska sluta ha dåligt samvete för varje vällingflaska han får. Han gillar det och det går fort och dessutom växer han på längden och inte på tvären än så länge :)

Sedan började dagens köksmaraton. Gjorde köttfärsbiffar med timjan och wokade zucchini och paprika. Samtidigt gjorde jag LCHF-müsli och stekte "plättar". Avslutade det hela med en fetaostcreme som ska va till biffarna och woken. Jag är inne i ett stim nu - matlagningen känns rolig och varierad och livet flyter på.

Nu ska det kikas runt på bloggar, Tradera, familjeliv innan det blir natta för mig också (och sambon som slutar jobba elva ikväll...)

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0