Hej och hejdå

Sådär då är L nyduschad och nyäten, pyjamasen är på (den NYA med mumintroll som han fått av mormor, vilket han berättade typ 100 ggr när han klädde sig) och han sitter i sin säng och tittar på Fia och djuren för 588:e gången i ordningen. Kanske inte det optimala läggningssättet men tro mig vi har prövat allt och det enda som gäller om han ska somna i sin egen säng är alternativt ligga och hålla i honom stenhårt och han somnar i skrik och panik eller låta honom sitta där och kika på en film. Vi väljer det sistnämda, hur ickebra det än kan verka... Hellre en lugn pojk som somnar gott med alla sina gosedjur (som självklart också ska se på "Pia") än skrik och panik och en pojk som blir skräckslagen för sin säng. Han kommer i vilket fall som helst in till oss på natten vilket iof. är ganska mysigt men ibland blir det lite påfrestande med sparkar i ansiktet osv.Men tids nog kommer han att sova i sin säng och då kommer man säkert sörja lite.

Medans L håller på att somna så fördriver jag tid på nätet och väntar på att sambon ska komma hem. Vissa dagar är det bara hej och hejdå känns det som. Jag kommer hem, han åker och tränar, han kommer hem och jag ska ut och springa. Vid nio ikväll skulle jag tro att vi landar i soffan och får lite "kvalitetstid" ihop. Ja, vi hinner ju aldrig tröttna på varann iaf ;)

Trevlig kväll!

S.
(som just nu ber till vädergudarna att regnet som verkar komma ska vänta tills min löptur är färdig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0