Frukt

Blev inspirerad av Monique, hoppas du inte tar illa vid dig att jag lånar din lista :)
Fruktdebatten har ju pågått ett tag men här är mina svar.

  1. Äter du LCHF? Ja
  2. Anser du att du är strikt i dina kostval? Ja just nu är jag det

  3. Äter du frukt? Sällan
  4. Om du äter frukt, hur ofta? Just nu 1 gång i månaden, annars 1 gång i veckan

  5. Om du äter frukt, vilken sort väljer du då? Banan, äpple
  6. Vilken är din favorit frukt (oavsett om du äter eller ej) Banan
  7. Saknar du frukt? Ja ibland
  8. Om du har barn, äter barnen frukt, och isf hur mycket/ofta? Ja han äter nog en om dagen. Kanske mer när han är på dagis
  9. Vad brukar folk säga när och om ämnet frukt uppkommer? Vi pratar inte så mycket om det (folk i allmänhet tycker redan jag äter konstigt)
  10. Har du ett alternativ till frukt? Nötter
  11. Din ålder och kön Kvinna, 27

Äter aldrig frukt numera. Förr åt jag jättemycket. Det perfekta mellanmålet sades det ju... Nu har man läst på lite mer. Dock äter vi mycket mer grönsaker nu än tidigare - broccoli, zucchini, vitkål, aubergine, wok och blomkål är ofta förekommande på tallriken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0