Margarin vs Smör



En bild säger mer än 1000 ord eller hur är det? Jag vet att detta har stötts och blötts i div. bloggar och forum på nätet och även i övriga media men jag gör ett lite inlägg ändå. För jag tycker detta är ganska äckligt! Att samma saker som finns i målarfärg, skokräm, hudkrämer osv även ska ätas... Beroende på vilka smakämnen och färgämnen som tillsätts så kallas det olika saker. Detta helt enligt alla regler och lagar förstås och dessutom är det detta livsmedelsverket rekommenderar! Själv är jag glad över att i vår kommun så serveras det Bregott på dagis och de är bäst i länet på att servera ekologisk mat. Heder till dem, även om det såklart kan bli bättre :)
 Och jag försöker påverka i den mån jag kan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0