Lunch

Idag längtar jag tills lunchen, inte för att jag är hungrigare än vanligt utan för att den är så god :)
Gjorde min favoritkyckling igår, ugnsstekt kyckling med curry, kokos och jordnötssås.
3 kycklingfileér åkte in i ugnen och under tiden så fräser jag curry och kokos i smör på spisen. När det fräst en stund (och doftar himmelskt) så häller jag över ungefär en halv burk kokosmjölk och häver i ungefär 2 msk osaltat ekologiskt jordnötssmör (Kung Markatta). Rör om och låt koka en stund. Det blir så himla gott!! 3 matlådor i ett nafs.
Tyvärr så glömde jag min burk med vitkålssallad hemma så den får jag väl äta ikväll.

S.



Kommentarer
Postat av: K

M-U-M-S! Åh vad gott det lät.. :-o

2010-04-23 @ 11:58:16
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0