Lchf färdigmat

Efter att ha läst här så var jag tvungen att googla lite. Lchf mat som färdiga rätter. Kan ju vara ett praktiskt alternativ om man som jag inte har lunch med sig ibland. När jag kollade lite närmare på ingredienslistorna så verkade det hyfsat bra faktiskt. Här kan ni kika. Dock så ville jag veta lite mer om den modifierade vetestärkelsen och den något låga andel fett som fanns i produkterna och hittade det här. Det fanns faktiskt åsikter om detta redan. Bra tycker jag. hoppas företaget tagit det till sig och ändrat innehållet som det står att de ska göra. Förmodligen är det inget man kan leva på en längre period men som nödlösning verkar det utmärkt. Jag bara hoppas att buljongen är glutamatfri.

Vid en närmare titt på dokumentet kunde jag se att det stod fritt från glutamater. Me like.

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0