Bananas

Spelade in dokumentären Bananas igår när den gick på SVT. Hoppas jag får tid att se den snart. Verkar otroligt intressant, för er som inte hört om den så handlar den om bananindustrin och dess användning av giftiga kemikalier och hur de påverkar arbetarna. Man får följa den advokat som representerar 12000 bananarbetare i deras stämning mot Dole. Fredrik Gertten som regisserat filmen blev stämd av Dole efter att filmen visats på en filmfestival i LA, men de återkallade stämningsansökan.

Hoppas filmen leder till att vi tänker till här i västvärlden och faktiskt väljer de dyrare rättvisemärkta och kravmärkta bananerna. Jag gör det för det mesta. Sen jag började med LCHF så går det åt mycket mindre bananer så nu har vi råd :)

S.




Kommentarer
Postat av: Wellbeingofme - Välmående, Lågkolhydrat-kost, Träning & Positiv energi

SV: Aha okej! Ja, det är faktiskt ett recept som är värt att lägga på minnet :)



Kul att du kommenterade, så att jag kunde hitta hit till din blogg. Hit lär jag komma fler gånger!

2010-04-21 @ 21:13:36
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: Sara P

Välkommen tillbaka :)

2010-04-22 @ 08:10:48
URL: http://lchfmedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0